UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
SEMINAR 1 SALG: Salg til ulike mennesketyper Tilbake

Vet du: Hva som er forskjellen mellom deg selv og andre? Hvordan du kan selge mer til ulike mennesketyper? Hvilke mennesketype dine viktigste kunder er? Hvilke fordeler ved ditt produkt som appellerer til de ulike typene?


SEMINAR

 

1

 

SALG

 

 

 

Vet du:

Hva som er forskjellen mellom deg selv og andre?

Hvordan du kan selge mer til ulike mennesketyper?

 Hvilke mennesketype dine viktigste kunder er?

Hvilke fordeler ved ditt produkt som appellerer til de ulike typene?

Hvordan du bør tilpasse deg andre slik situasjonen krever?

 

 

Salgspsykologi:

 

Salg til ulike mennesketyper

Målsetning:

Gi deltagerne en lettfattelig innføring i menneskekunnskap (DISKÒ-modellen). Bli oppmerksomme på egne styrker og begrensninger i salg og samarbeide. Kartlegge deltagernes egne kunder, og arbeide i praksis med hvilke fordeler ved eget produkt som er salgsutløsende for ulike mennesketyper. Se på møtestrategi.

Deltagerne får med seg en instruktiv arbeidsbok til bruk etter kurset.

 Program

Ta med deg en liste over de 10 viktigste fordelene ved et produkt du skal selge.

Hvilken stil har jeg?

Innføring i atferdspsykologi - ulike måter å være på.
Alle får ta en atferdsanalyse (ta den selv, her på webben!).
Finn dine sterke sider og begrensninger i salg og samarbeid.
Hvordan observere egen og andres atferd?

 Hvilken stil har mine kunder?

Lær hvordan du enkelt kan lese hvilken type dine kunden er.
Vi kartlegger dine viktigste kunder.
Lær hva som motiverer de ulike kundene til kjøp.

Hvordan kan jeg best selge mitt produkt til ulike mennesketyper?

Hvem samarbeider jeg best/verst med?
Hvordan forbedre salg og samarbeid?
Hvordan selge mer til ulike kundetyper?
Hvilke fordeler ved mitt produkt salgsutløsende for D/I/S/K?
Hvordan tilpasse seg i ullike situasjoner?
Vi ser på strategier for møter/butikk/brev/brosjyrer.
Hvordan forbedre salg og samarbeid ?

Hvordan kan bruke dette etter seminaret?

Vi setter opp en plan for egenutvikling.

Hva sier deltagerne?

Umiddelbar reaksjon: Inspirerende! Engasjerende, lærerikt og utfordrende. Innholdet er vår arbeidsdag i praksis. Flott å få trene på alle situasjoner. Ikke minst de vanskelige. Motiverende, får lyst til å stå på i jobben.  Vil bli bedre!!! Engasjerende fremført!!!  Synes tiden gikk for fort, fordi det er så mye å diskutere.  Flott å bli bevisst på mine sterke og svake sider. Vil prøve å takle de svake bedre!! Anonym deltager på DISK-salgskurs.

"Rett og slett oppløftende avbrekk i hverdagen. Der vi fikk nye impulser, ble mer kvalitetsbevisste og målrettet både i forhold til ansatte og for bedriften. Fantastisk kursleder!! Helt suveren. Ikke ett uinteressant øyeblikk. Kurset hjalp meg til å se på ting fra  andre sine sider, hvordan forberede, utarbeide planer, ta opp ting med medarbeidere osv."  Kith Meland, Butikksjef Bergen Kondomeri.

"Jeg synes det var fint å komme i en læreposisjon, der jeg lærte litt mer om det jeg faktisk gjør hver dag. Den "berømte" DISK-modellen var interessant, alle burde hatt kjennskap til denne."Linda Mjelde, Medarbeider Deguy.

"Jeg lærte meg å være mer analytisk i salgs situasjonen, noe jeg har stor tro på kan "få kunden til å slå til på kjøpet". Jeg følte at kurset åpnet øynene våre til å se kunden på en ny og bedre måte"  O. S. Tronstad, Innehaver, Kløversport AS.

Fra deltagerlistene:

Adresseavisen, Allkopi, Arbeidsformidlingen,  Benetton, City Syd, DNB, Foto Knudsen, Gjensidige, Hennes & Mauritz, Hordaland Fylkeskommune, Inter Optik, Intersport, Kappahl, Kløverhuset, LOOK (OL94), Manpower, Mips / TCI, NERA, NFK, NHH, NIMA, SRF, NORRARK, Norsk Hydro,  Oddfjell Drilling, Parkeringsetatene i de fleste norske kommuner, Posten i Bergen, Harstad, Haugesund, Rieber & Sønn AS Rikett Gulv,  Statens Vegvesen, Hordaland, Tie Rack, TV2,Vero Moda

 

Skrevet av: Øystein Hauglie
Dato: 26.02.2015
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: