UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
SEMINAR 3 SALG: Service er salg! Tilbake

Vet du: Hvorfor du mister kunder? Hvor mange kunder du mister? Hva det koster deg å miste disse kundene? Hva det skoster deg å erstatte disse (få nye kunder)? Hvilken betydning kroppsspråk, tonefall og ord har for kundens tilfredshet? Hvordan du bør tilrettelegge for ulike service til ulike mennesketyper?

SEMINAR  

 

3

 

 

SALG

 

 

Vet du:

Hvorfor du mister kunder?

Hvor mange kunder du mister?

Hva det koster deg å miste disse kundene?

Hva det skoster deg å erstatte disse (få nye kunder)?

Hvilken betydning kroppsspråk, tonefall og ord har for kundens tilfredshet?

Hvordan du bør tilrettelegge for ulike service til ulike mennesketyper?

 

 

Kursleder:

Nicolay Leganger, engasjerende og motiverende senior-konsulent i Everest Management AS.  Ca. 12 000 har deltatt på hans kurs. N har solgt inn en rekke millionordrer innen ulike bransjer.

 

Service er SALG!

Målsetning:

Gi selgere og servicepersonell  kunnskaper om - og trening i å gi - kundene best mulig service.

Gi ledere og medarbeidere kunnskaper om hvorfor og hvordan vi alle er tjent med å utvikle vår service til kunder og medarbeidere.

Deltagerne får med seg en instruktiv arbeidsbok med foredragsmal til bruk etter kurset.

  

Hva er god service?

Hvorfor mister vi kunder? Hva koster det oss?

Hvordan få flere faste kunder? 

Hvordan får kunden positiv innstilling til oss?

Hva er profesjonell kundebehandling?

Hvordan forhindre gjennomtrekk av kunder?

Hvordan øke omsetningen?

 

Hvilken service ønsker vi å gi våre kunder?

 

Hva er "kvalitetsservice" i vår bedrift?

Hvilke mål skal vi ha for egen innsats? 

Har ulike mennesketyper (DISKÒ ) ulike krav til service?

 

Hva er mest viktig i forholdet til kunden?

Hvordan og hva kommuniserer vi? Trening på forbedring av kroppsspråket og tonefall.

Hvordan tilpasser vi  oss ulike mennesketyper (DISKÒ )?

Hvordan skal vi ta i mot kunden (...kan vi hjelpe dem med noe...)

 Hvordan kan vi utvikle vår service etter seminaret?

Vi setter opp servicemål for bedriften .

Vi setter opp en plan for egenutvikling.  

Hva sier deltagerne? Se også på referanser

Umiddelbar reaksjon: Inspirerende! Engasjerende, lærerikt og utfordrende. Innholdet er vår arbeidsdag i praksis. Flott å få trene på alle situasjoner. Ikke minst de vanskelige. Motiverende, får lyst til å stå på i jobben.  Vil bli bedre!!! Engasjerende fremført!!!  Synes tiden gikk for fort, fordi det er så mye å diskutere.  Flott å bli bevisst på mine sterke og svake sider. Vil prøve å takle de svake bedre!! Anonym deltager på DISK-salgskurs.

"Rett og slett oppløftende avbrekk i hverdagen. Der vi fikk nye impulser, ble mer kvalitetsbevisste og målrettet både i forhold til ansatte og for bedriften. Fantastisk kursleder!! Helt suveren. Ikke ett uinteressant øyeblikk. Kurset hjalp meg til å se på ting fra  andre sine sider, hvordan forberede, utarbeide planer, ta opp ting med medarbeidere osv."  Kith Meland, Butikksjef Bergen Kondomeri.

"Jeg synes det var fint å komme i en læreposisjon, der jeg lærte litt mer om det jeg faktisk gjør hver dag. Den "berømte" DISK-modellen var interessant, alle burde hatt kjennskap til denne."Linda Mjelde, Medarbeider Deguy.

"Jeg lærte meg å være mer analytisk i salgs situasjonen, noe jeg har stor tro på kan "få kunden til å slå til på kjøpet". Jeg følte at kurset åpnet øynene våre til å se kunden på en ny og bedre måte"  O. S. Tronstad, Innehaver, Kløversport AS.

Fra deltagerlistene:

Adresseavisen, Allkopi, Arbeidsformidlingen,  Benetton, City Syd, DNB, Foto Knudsen, Gjensidige, Hennes & Mauritz, Hordaland Fylkeskommune, Inter Optik, Intersport, Kappahl, Kløverhuset, LOOK (OL94), Manpower, Mips / TCI, NERA, NFK, NHH, NIMA, SRF, NORRARK, Norsk Hydro,  Oddfjell Drilling, Parkeringsetatene i de fleste norske kommuner, Posten i Bergen, Harstad, Haugesund, Rieber & Sønn AS Rikett Gulv,  Statens Vegvesen, Hordaland, Tie Rack, TV2,Vero Moda

 

Skrevet av: Øystein Hauglie
Dato: 27.02.2015
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: