UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Gi korreksjon - vær en tydelig leder. Tilbake

Korreksjon, konstruktiv kritikk og "ris" bruker vi til å korrigere atferd, men hvordan gjøre det slik at det gir energi og lyst til å endre seg? Er det riktig å begynne kritikk med ros? Når skal vi bruke korreksjon, og når skal vi la være? Finnes det et system vi kan sette dette inn i?

På denne siden finner du svar på:

  • Hvilke to bakgrunner er det for korreksjon.
  • Hvordan du skal bruke korreksjon under opplæring
  • Om det er lurt å innlede korreksjon med ros
  • Når du bør ta opp problemet, 
  • Hvor lang tid du bruker, 
  • Hva du bør gjøre rett etterpå
  • Hvor du bør gi korreksjonen
  • Om det er ok å ta det når du er sint
  • Hvor du kan finne et skjema du kan bruke når du forbereder en tilbakemelding.



    Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.


Skrevet av: Øystein Hauglie
Dato: 27.02.2015
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: