De fleste kategorier av selgere og kundebehandlere vil ha glede av dette kurset.
Vi kan ta et eksempel. Da vi gjorde dette kurset på Midt Norske Markedsdager i Trondheim, ble kursdeltakerne bedt om å forberede seg før kurset. De skulle ta med ett produkt (hvis mulig) som de skulle fortelle de tre viktigste fordelene med.
Som ventet var de godt forberedt. Og ikke overraskende var de veldig klar over hvilke fordeler som var viktigst. Så når vi lot dem ta DISK-testen, avtegnet det seg et vanlig mønster:
De som selv var opptatt av trygghet (S) syntes argumenter om sikkerhet, garanti, støtte osv var viktigst. De som var opptatt av kvalitet (K) hadde slike argumenter øverst. De driftige (D) var mest opptatt av hva produktet kunne gjøre med fortjeneste og kontroll over virkeligheten.
Dette ble en aha opplevelse for våre kursdeltakere. Tenk om kunden ikke hadde samme preferanser?
Slike aha opplevelser kan vi anbefale for dine selgere også.
Les mer om innholdet på siden 1 DISK i Salg.