Artikkelserie om service og kundebehandling

  Bli Abonnent - Full tilgang fra kr. 49,- pr mnd Free
Når du blir abonnent får du tilgang til alle artiklene her. Les her om dine betingelser, og hvordan du går frem.

...read more
  Få mersalg gjennom bedre kundeservice! (Freefor subscribers)
God kundeservice er fundamentet for mersalg. Du taper minst 5% av kundene dine på dårlig kundebehandling. Likevel er dette bare en av ti grunner til at du bør fokusere på bedre service.

...read more
  Bli Gjest - delta gratis! Free
Som gjest har du mange fordeler. Vi trekker frem uike tema fra e-læring og artikler som du kan lese gratis en periode. Du får nyhetsbrev når det skjer endringer.

...read more
  Læresti Kundeservice (Freefor subscribers)
Artikkelsti for kundeservice

...read more
  Servicekurs er bra!
-Men hva skjer etterpå?
Free
Vår viktigste kompetanse er ikke å holde gode servicekurs - men å omsette det i resultater. Hjelpe ledere og medarbeidere etter servicekurs til å holde fokuset på det som gir uttelling.

...read more
  Artikkelserie om kroppsspråk (Freefor subscribers)
Her finner du linker til de ulike artiklene som omhandler kroppspråk.

...read more
  Les om utviklng av kundeservice Free
SISTE ARTIKLER OM UTVIKLING AV KUNDESERVICE

...read more
  God kommunikasjon i salg og kundeservice (Freefor subscribers)
God service handler om å gi kunden en god opplevelse. Kunden skal (om mulig) ha en bedre følelse etter å ha møtt deg enn kunden hadde før møtet. I alle fall ikke en verre følelse. Den gode nyheten er at du er skapt for å få dette til. Det er bare å lære seg hvordan hjernen virker når du kommuniserer ...

...read more
  5 strategier for mersalg som vil øke din omsetning (Freefor guest)
Mersalg er strategier for å stabilisere kundemassen. Få nye kunder og selg mer til hver kunde. Denne artikkelen gir deg rask oversikt, slik at du kan sette i gang tiltak som sikrer deg videre vekst.

...read more
  Etiske regler for kundebehandlere: Free
Nicolay Leganger har utformet etiske regler for kundebehandlere. Dise er utgitt i lærebøker for videregående skole. Du kan lese dem her.

...read more
  Hovedtrekk i serviceutvikling: (Freefor guest)
Her viser vi den enkle oversikten over aktiviteter det er viktig å huske på i serviceutviklilng

...read more
  Kvalitets-profilen: Analyse som måler holdninger og betingelser for kundeservice og samarbeide. (Freefor guest)
Kvalitetsprofilen er en analyse som avdekker holdninger og betingelser for god kundebehandling. Kvalitetsprofilen er en analyse av deltagernes følelser og kunnskaper om tema knyttet til samarbeid og kundebehandling. Analysen indikerer dermed medarbeidernes holdninger. En Kvalitets-profil vil gi ledelse nyttig informasjon til strategiske vurderinger.

...read more
  Økonomi i kundeservice (Freefor guest)
– Hvordan bedre kundeservice kan øke bedriftens inntjening Å utvikle bedre kundeservice har en rekke fordeler for bedriften. I dette vedlegget synliggjør vi de økonomiske fordelene god service har for din bedrift.

...read more
  Effektive kurs i kundebehandling: Free

Klikk for å se kursplanen for kurs i kundebehandling



...read more
  Ulike typer ønsker ulik service. (Freefor subscribers)
Det er en vanlig oppfatning at du skal være mot andre slik du vil at de skal være mot deg. Det holder selvsagt i noen sammenhenger - men ikke alltid i kundebehandling.

...read more
  Kommunikasjon i praksis (Freefor subscribers)
Artikkel om kommunikasjon

...read more
  Kundeservice på e-post: Hva mener kunden om dere? (Freefor guest)
Hvordan er dere sikre på at deres firma gir like god kundeservice på e-post som på telefon?

...read more
  Kroppens alfabet (Freefor subscribers)
Kroppens alfabet, og det vi bygger vår tolkning på

...read more
  8 steg for god kommunikasjon i kundeservice (Freefor subscribers)
Du ønsker å gi dine kunder en god opplevelse. Noen ganger går det som en drøm. Men ikke alle situasjoner er like lette. Det kan bære galt av sted. Hva var det som gikk galt? Sjekk deg selv mot disse 8 stegene som er en grunnleggende oppskrift. Det betyr at du kan bruke den med barn, foreldre kjærester og andre som er du synes det er viktig å ha god kommunikasjon med.

...read more
  Kroppens typografi (Freefor subscribers)
Artikkel om hva ulike bevegelser uttrykker.

...read more
  Ansiktets bokstaver (Freefor subscribers)
Artikkel om hvordan mennesker tolker ansiktsuttrykk

...read more
  Videooppgave fra kurs om kroppspråk og kommunikasjon (Freefor subscribers)
Her viser Frode Rassmussen på en humoristisk måte hvordan det IKKE skal gjøres. Finn feilene han gjør med kroppspråk og kommunikasjon. Løs det vedlagte oppgavearket og diskuter hvordan dere gjør det.

...read more
  Bli kursleder i kundeservice og kundebehandling! (Freefor guest)
Slik kan du bli kursleder i kundebehandling og kundeservice. Utdanningen i kundeservice inkluderer sertifisering i DISK-modellen.

...read more
  10 steg til bedre kundeservice (Freefor subscribers)
Her får du en oversikt over 10 punkter som konsulentene i www.e-management.no alltid går igjennom når vi forbereder, gjennomfører og følger opp prosesser for utvikling av bedre kundeservice.

...read more
  Dårlig kundeservice koster dyrt (Freefor guest)
Dårlig kundeservice kan koste gjennomsnittsbedriften 20 millioner kroner i året, hevder Carl Jacob Sommerfelt som er Norgessjef i Siebel.

...read more
  Korte kurs i kundebehandling og service Free
Se på forslag til moduler i korte kurs i kundebehandling.

...read more
  Hvordan tilpasse seg de ulike DISK-typene? (Freefor subscribers)
Her er noen raske tips til deg som vil tilpasse deg de ulike stilene i DISK-modellen (samme type som DISC og Discus). Artikkelen beskriver kort stilenes atferd, og gir et par konkrete råd for hvordan de bør behandles. Eksemplene i denne artikkelen er fra detaljhandel.

...read more
  Misfornøyde kunder (Freefor subscribers)
Hva skjer når kunden har dårlige følelser? Klager de? Hvordan skal vi behandle dem?

...read more
  Callcenter: Ekskluderer ditt kontaktsystem kunder? (Freefor guest)
Callcenter gir resultater: Undersøkelser viser at 75% av kundene vil velge en annen leverandør hvis et anrop ikke blir besvart, eller blir håndtert dårlig. Men et callcenter kan hjelpe på mer: 4 av 10 bedrifter svarer ikke på e-mail. 9 av 10 bedrifter har ikke et tilfredstillende system for routing og behandling av e-mail til firmapost adressen.
Hva koster dette? Hvordan kan et CRM-system være til hjelp? Les denne artikkelen fra SSC Networks Norge as.

...read more
  Kurs i salg og kundebehandling med DISK®-MODELLEN Free
Mange bedrifter er gode på produkt og løsning, men har ikke selgere som er dyktige på å tilpasse seg kunden og bygge gode personlige relasjoner.
Målsettingen er å oppnå en god relasjon til ALLE kunder, også med de kunder som er veldig forskjellig fra en selv.

...read more
  Vær IKKE mot andre som du vil de skal være mot deg! (Freefor guest)
Glem "den gyldne regel" i målrettet omgang med andre mennesker. Lær deg heller hvordan typer som IKKE er lik deg ønsker å bli behandlet.

...read more
  Godt jobbsamlliv krever forståelse av personlighet og samarbeid (Freefor guest)
  • mer enn 50% av alle er sysselsatt i servicenæringer der produktet lages sammen med kunden
  • ledere ser hele kapitalen gå ut av døren hver dag, og må behandle dem slik at de kommer igjen - og yter sitt beste - sammen

    ...read more
  -Hvordan gir serviceutvikling bedre resultat? (Freefor subscribers)
Det økonomiske potensialet er firedelt. Det handler om:
1) å forhindre tap av kunder
2) å øke omsetningen pr. kunde
3) å få nye kunder
4) økt intern effektivitet

Artikkelen formidler mye generelle kunnskaper, og tips til den som skal utvikle service på egen hånd.

...read more
  Kundetilfredshet og utvikling av service: Free
Du må undersøke kundetilfredshet og medarbeidernes evne til å gi den ønskede service.

...read more
  Hva lærer parkeringsvakter på kurs i kundebehandling? Free
Alle kommunale parkeringsvakter i Norge har i mer enn 10 år hatt kurs i kundebehandling hos oss. Kan du tenke deg et mer krevende serviceyrke? På parkeringsvaktenes kurs i kundebehandling var behandling av sinte kunder og klager et tema. Men det er mye mer som skal til! Les deltagernes beskrivelse i et referat fra kurset som er obligatorisk for norske kommunale parkeringsvakter og en uttalelse fra generalsekretæren i Norpark.

...read more
  Eksempler på servicemål (Freefor subscribers)
Serviceutvikling bør ende ut i målsetninger og planer;
-tiltak for å nå målene.

I vedlagte artikkel finner du noen eksempler på overordnede målsetninger som er relativt lettfattelig.
Disse er laget av medarbeiderne selv.

...read more
  Servicekurs gir deg bedre salg, fordi selgerne får frigitt tid. (Freefor subscribers)
Servicekurs har tre fordeler for salgsorganisasjoner: Selgerne må bruke mindre tid på kundepleie. Servicekurs fører til bedre intern service og samarbeid - og kundene blir mer tilfreds!
Det er ikke sikkert det er den "dårlige" selgeren som er problemet ditt. Det kan være all tiden han bruker på brannslukking, fordi serviceappartet gjør kunden misfornøyd. Les hvordan du endrer dette med servicekurs og en utviklingsprosess!

...read more
  Hvordan kan du utvikle bedre kundeservice? (Freefor guest)
Med et abonnement på undervisning hos oss har du gode muligheter for å lykkes - også uten bruk av konsulent. Følg stiene i denne artikkelen!

...read more
  Spør Kundene! (Freefor guest)
I denne artikkelen viser vi noen eksempler på spørsmål du kan stille i en kundeundersøkelse om service.

...read more
  Når 1600 deltagere skal kurses... (Freefor guest)
Her kan du lese litt om prosessen for serviceutvikling slik Posten beskrev den i infoskriv til sine medarbeidere:

...read more
  Hva er risikoen ved dårlig service? Regnestykke til kurs i kundebehandling. (Freefor subscribers)
Hva er risikoen av å ikke gi medarbeiderne kurs i kundebehandling? Dette lille regnestykket kan fortelle deg hvor mange kunder du mister, eller hvilket omsetningstap det betyr. Du skal ikke miste mange kunder føre et kurs i kundebehandling svarer seg.
Regnestykket er nyttig for alle som vil motivere medarbeidere til å yte bedre service.

...read more


  Tlf: 88005525. E-post: red@e-management.no
Informasjon