KONFLIKTER OG KONFLIKTLØSNING

 Konflikter

  Bli Abonnent - Full tilgang fra kr. 49,- pr mnd Free
Når du blir abonnent får du tilgang til alle artiklene her. Les her om dine betingelser, og hvordan du går frem.

...read more
 
  Bli Gjest - delta gratis! Free
Som gjest har du mange fordeler. Vi trekker frem uike tema fra e-læring og artikler som du kan lese gratis en periode. Du får nyhetsbrev når det skjer endringer.

...read more
 
  Målsettingsarbeid i virksomheter (Freefor guest)
Av Rune Semundseth
Hvis flere ledere blir flinkere til å forstå menneskets natur og legge til rette for HELE individet (bl.a. gjennom innlevelse og ved å stille gode spørsmål), vil vi alle jobbe mer effektivt sammen for å nå nye mål.

...read more
 
  Gi motivasjon med tilbakemelding - RIS og ROS! (Freefor subscribers)
Motivasjon handler om starte, styre og stoppe atferd Motivasjon handler om hva som gir energi til å sette i gang, opprettholde og endre atferd (oppførsel). Tilbakemelding er  viktig for motivasjon. Tilbakemelding er som tømmene på hesten, det er disse vi bruker i den daglige ledelsen for å styre medarbeidere. I denne første artikkelen får du en grunnleggende innføring i tilbakemelding - hva som er viktig når du gir det til noen, og hva du må huske når du mottar.

...read more
 
  Gi korreksjon - vær en tydelig leder. (Freefor subscribers)
Korreksjon, konstruktiv kritikk og "ris" bruker vi til å korrigere atferd, men hvordan gjøre det slik at det gir energi og lyst til å endre seg? Er det riktig å begynne kritikk med ros? Når skal vi bruke korreksjon, og når skal vi la være? Finnes det et system vi kan sette dette inn i?

...read more
 
  Ros eller ris (korreksjon) - skjema til forberedelse og gjennomføring (Freefor subscribers)
Skjemaet bruker du hver gang du skal gi ros eller korreksjon. Det er viktig at du leser artiklene om ris og ros før du bruket skjemaet.

...read more
 
  Skjema for medarbeidersamtale: B - evaluering av leder (Freefor subscribers)
Tør medarbeideren å gi en oppriktig evaluering av leder i en medarbeidersamtale? Hvordan skape trygghet for evaluering av leder? Hvilke enkle spilleregler bør man ha?. Tåler lederen tilbakemelding? Her er et enkelt skjema som kan lette prosessen.Eksempelet er hentet fra opplæringsprogrammet for en hurtigmatkjede - men det kan lett tilpasses.

...read more
 
  Hva lærer parkeringsvakter på kurs i kundebehandling? Free
Alle kommunale parkeringsvakter i Norge har i mer enn 10 år hatt kurs i kundebehandling hos oss. Kan du tenke deg et mer krevende serviceyrke? På parkeringsvaktenes kurs i kundebehandling var behandling av sinte kunder og klager et tema. Men det er mye mer som skal til! Les deltagernes beskrivelse i et referat fra kurset som er obligatorisk for norske kommunale parkeringsvakter og en uttalelse fra generalsekretæren i Norpark.

...read more
 
  Konflikter og konfliktløsning. (Freefor subscribers)
Dersom ditt mål utsettes for en trussel, oppsår en konflikt. Du kan prøve å dempe den eller utvikle den. Står det noen i veien for deg, må det kommuniseres. Raskest mulig tilbakemelding gir best resultat. Spesielt hvis også dine medarbeidere også har lært seg å gi tilbakemelding. En raskt avklart konflikt forhindrer mye energitap. Gode tilbakemeldinger skaper læring og allianser av gryende konflikter. Hvilket nivå er konfliktene på? Hvordan kan de best løses? Les artikkelen om konfliktløsning.

...read more
 
  Video: DISK-typene i samspill på et møte (Freefor subscribers)
I denne scenen spiller Frode Rasmussen alle 4 typene i "møte med hverandre". Han viser klart noen viktige særtrekk - og forskjellen mellom dem. Det er vedlagt en oppgave som kan løses individuelt eller i gruppe.

...read more
 
  Behov og drivkrefter i mennesket. (Freefor subscribers)
Hva er et behov? Hva drives vi av? Ja hva er egentlig drifter? Og hvor kommer følelser inn i bildet? Hva har dette med motivasjon å gjøre? I denne artikkelen får du oversikt over viktige psykologiske begreper i motivasjonsteori.

...read more


  Tlf: 88005525. E-post: red@e-management.no
Informasjon