Nå dine mål

 Artikler om å nå mål:

  Bli Abonnent - Full tilgang fra kr. 49,- pr mnd Free
Når du blir abonnent får du tilgang til alle artiklene her. Les her om dine betingelser, og hvordan du går frem.

...read more
  Bli Gjest - delta gratis! Free
Som gjest har du mange fordeler. Vi trekker frem uike tema fra e-læring og artikler som du kan lese gratis en periode. Du får nyhetsbrev når det skjer endringer.

...read more
  Selvledelse – århundrets lederprosjekt (Freefor guest)
Jan Spurkeland om selvledelse:
Det handler mer og mer om selvledelse og utstrakt delegering, og mindre og mindre om styring og kontroll. Kompetente medarbeidere trenger fullmakter og frihet – ikke skulderkikkende voktere. Derfor er det betydningsfullt at våre ledere evner å stole på folk og gjøre dem selvstendige.

...read more
  Nå dine mål ved å: Free
  • formulere din visjon      les mer
  • sette opp mål og prioritere tiltak    les mer
  • se dem på skjermen din hver dag les mer
  • få påminning på din e-post       les mer  
  • feire dine fremskritt             les mer   


...read more
  Målsettingsarbeid i virksomheter (Freefor guest)
Av Rune Semundseth
Hvis flere ledere blir flinkere til å forstå menneskets natur og legge til rette for HELE individet (bl.a. gjennom innlevelse og ved å stille gode spørsmål), vil vi alle jobbe mer effektivt sammen for å nå nye mål.

...read more
  Gi ROS - det bygger selvtillit og gir energi! (Freefor subscribers)
Det å bli verdsatt, få anerkjennelse og ros kan hjelpe mange med å komme i gang med - og gi energi til å fortsette med - bestemte handlinger. Ros er særlig viktig før og under opplæring. Med ærlig verdsettelse forstår medarbeidere at vi har tro på deres evner og potensiale. Slik kan de få selvtillit, mot og styrke til å utvikle seg videre. Les hvordan ros ga Johan Olav Koss og Norge en gullmedalje under OL.

...read more
  Referanseliste Free
Denne listen er et utdrag av våre mange tusen medlemmer.

...read more
  Ros eller ris (korreksjon) - skjema til forberedelse og gjennomføring (Freefor subscribers)
Skjemaet bruker du hver gang du skal gi ros eller korreksjon. Det er viktig at du leser artiklene om ris og ros før du bruket skjemaet.

...read more
  Skjema for medarbeidersamtale: A - evaluering av medarbeider (Freefor subscribers)
Mange kvir seg til en medarbeidersamtale fordi det tar lang tid å forberede seg. Her er et enkelt skjema for medarbeidersamtalen. Vi anbefaler å bruke det ofte i starten (nyansatte). Eksempelet er hentet fra opplæringsprogrammet for en hurtigmatkjede - men det kan lett tilpasses.

...read more
  Skjema for medarbeidersamtale: B - evaluering av leder (Freefor subscribers)
Tør medarbeideren å gi en oppriktig evaluering av leder i en medarbeidersamtale? Hvordan skape trygghet for evaluering av leder? Hvilke enkle spilleregler bør man ha?. Tåler lederen tilbakemelding? Her er et enkelt skjema som kan lette prosessen.Eksempelet er hentet fra opplæringsprogrammet for en hurtigmatkjede - men det kan lett tilpasses.

...read more
  Hvordan endre mental innstilling
- dine tankeprogrammer?
(Freefor subscribers)
Prodkasting om mental innstilling:1 april 2002 laget NRK P1 Norgesglasset en serie de kalte "Lyst på livet". Intervjuobjekt og faglig koordinator var vår samarbeidspartner Kristoffer Omdal.
Her kan du lese artikkelen om saken og høre reportasjen om mental innstilling som ble laget i sakens anledning.

...read more
  Ta ansvar for egen motivasjon
- og motiver andre!
(Freefor subscribers)
Prodkasting om motivasjon:1 april 2002 laget NRK P1 Norgesglasset en serie de kalte "Lyst på livet". Intervjuobjekt og faglig koordinator var vår samarbeidspartner Kristoffer Omdal.
Her kan du lese artikkelen om saken og høre reportasjen om motivasjon som ble laget i sakens anledning.

...read more
  Kurs: Innføring av Fokus samtale (Resultat Oppfølging) Free
Å lede medarbeidere handler mye om å bestemme hvilket fokus som skal fastholdes - hva som skal prioriteres. Da er målsetning og resultatoppfølging vesentlige verktøy. Medarbeiderne må få styringssignaler slik at de holder rett fokus. Hos oss lærer du tre nivåer for formell kommunikasjon om dette: Årlige medarbeidersamtaler, månedlige RO(resultat oppfølging)samtaler, og daglige tilbakemeldinger med ris og ros.

...read more
  Eksempler på servicemål (Freefor subscribers)
Serviceutvikling bør ende ut i målsetninger og planer;
-tiltak for å nå målene.

I vedlagte artikkel finner du noen eksempler på overordnede målsetninger som er relativt lettfattelig.
Disse er laget av medarbeiderne selv.

...read more
  Analyser din egen DISK-stil - og nå dine mål med andre! Free
Skal du alltid være mot andre slik du ønsker de skal være mot deg? Blir alle motivert av det samme som deg? Denne artikkelen leder deg til en rask analyse der du får svar på hvilke DISK stil(er) du benytter mest. Deretter kan du skaffe deg informasjon om hvordan ulike typer tenker, motiveres og handler. Dine muligheter til å forstå mennesker og lykkes i å nå mål sammen med dem vil bli mye bedre. Vi anbefaler deg på det varmeste å ta DISK-analysen for å lære mer om deg selv og andre. Du har ingenting å frykte - men mye å glede deg til!

...read more
  Motivasjon: Bli motivert - og motiverende! (Freefor guest)
Når vi i dagligtalen bruker ordet motivasjon, mener vi ofte "lyst til" å gjøre noe. I psykologien defineres gjerne motivasjon som "de biologiske, psykiske og sosiale mekanismene som aktiverer, energimobiliserer og gir retning til atferd av ulik intensitet til måloppnåelse".
Få oversikt over hvordan motivasjon, personighet og målstyring henger sammen.

...read more
  Nyetablering - Å etablere noe nytt, eller å endre noe eksisterende… (Freefor subscribers)

En av de største utfordring ved Nyetablering er å mestre deg selv.

Unngå at vanetenkning ødelegger for deg når du

  • forstår at det er viktig at du endrer deg
  • ønsker å utvikle nye ferdigheter
  • skal nå nye mål
  • skal  etablere et nytt produkt, en ide eller tjeneste
  • ønsker å styre livet ditt, mer enn å bli styrt
  • skal lede og hjelpe andre med å nå sine mål


...read more
  Maslows behovshieraki - hvordan noen behov er mer grunnleggende, og kommer først (Freefor subscribers)
Maslow beskriver hovedtyper av motivasjon, og har rangert dem etter hva som er mest viktig for å overleve. Det gir en forklaringsmodell som kan være god å ha med seg.

...read more
  Spør Kundene! (Freefor guest)
I denne artikkelen viser vi noen eksempler på spørsmål du kan stille i en kundeundersøkelse om service.

...read more
  Mearbeidersamtale - skjema som lederen kan bruke (Freefor subscribers)
Dette skjemaet er laget for at ledere skal kunne forberede seg på en medarbeidersamtale . Hensikten er både at du skal være selvkritisk, og tenke gjennom hvordan du kan gi medarbeideren bedre støtte - og at du skal tenke gjennom hvordan medarbeiderendin kan forbedre sin måloppnåelse.

...read more
  Behov og drivkrefter i mennesket. (Freefor subscribers)
Hva er et behov? Hva drives vi av? Ja hva er egentlig drifter? Og hvor kommer følelser inn i bildet? Hva har dette med motivasjon å gjøre? I denne artikkelen får du oversikt over viktige psykologiske begreper i motivasjonsteori.

...read more
  Nå målene! Fase 2/3: Handlingsplan med oppfølging og motivasjon. (Freefor guest)
Hvordan avtalter vi fremdrift? Hvilke tiltakt skal komme først i handlingsplanen? Hvordan setter vi opp en motiverende fremdriftsplan - som kan følges opp på personnivå?

...read more
  7 steg til superledelse (Freefor subscribers)
Her beskriver vi den anerkjente 7 trinnsprosessen for å utvikle superledelse. Du finner en oppskrift i 7 trinn på hvordan du skal gå frem. Dette er teknikker som har hjulpet Johan Olav Koss, Lasse Kjus, og svært mange andre idrettsstjerner og ledere i næringslivet til å nå sine mål. Oppskriften viser til motivasjon, teambygging, målsetting, tilbakemelding, sosial støtte m.m. . Alt dette finner du nærmere beskrevet i egne artikler i e-magasinet. Vi ønsker deg lykke til!

...read more


  Tlf: 88005525. E-post: red@e-management.no
Informasjon