|
Opplæringsfilosofien til e-management
|
Tilbake
|
|
Hva er viktig for den som skal arrangere eller delta på kurs? Hvilke emner bør du kvalitetssikre hos din kursleverandør før du kjøper kurset? Hva med målsetning, dokumentasjon, innhold, gjennomføringsform, underholdningsverdi, effekt, resultatkrav, målsetninger, oppfølging av kurset og bedriften? Sjekk ut denne opplæringsfilosofien, så kan du sikre deg bedre effekt av kursene du kjøper.
|
Vår filosofi er at opplæring skal...
... gi resultater!
-
Økt omsetning? Høyere effektivitet? De fleste kurskjøpere er bedrifter som krever overskudd. Hvilke målsetning er satt for omsetningsøkning, bedret dekningsbidrag, mersalg, pluss-salg, trivsel, effektivitet, kundetilfredshet etc. etter kurset? Hva er det i kursopplegget som sikrer dette? Hvordan skal dette evalueres?
-
Opplæringen skal tilføre deltakeren nye kunnskaper, og ferdigheter gjennom målrettet påvirkning av holdninger og adferd. Nøyaktig hva skal de lære? Hvordan kontrolleres det etter kurset at deltagerne kan det? Hvilke kunnskaper skal de inneha? Kontrolleres dette? Hvordan? Hvordan skal de oppføre seg i hvilke situasjoner (atferd)? Er de selv innstilt på dette? Hva er konsekvensen dersom ikke dette skjer?
Du må være registrert som gjest for å kunne lese hele artikkelen.
|
Skrevet av:
Øystein Hauglie
Dato:
26.02.2015
|
|
|
|