UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Salgsteknikk: 2.3: Avslutte salget Tilbake

Man kan gjerne stille spørsmål om utrykke "avslutte salget" er særlig velvalgt. I det forhandlingen avsluttes starter som regel en lang -og forhåpentligvis - fruktbar samarbeidsprosess. Avslutningsteknikkene kan likevel være god for å avklare hva kunden egentlig ønsker, og om kunden kanskje ikke er helt sikker i sin sak.

2.3: Avslutte salget.

Man kan gjerne stille spørsmål om utrykke "avslutte salget" er særlig velvalgt.  I det forhandlingen avsluttes starter som regel en lang -og forhåpentligvis - fruktbar samarbeidsprosess.  Avslutningsteknikkene kan likevel være god for å avklare hva kunden egentlig ønsker, og om kunden kanskje ikke er helt sikker i sin sak.

Når du har funnet en løsning på kundens problem, og kunden ikke kommer med innvendinger, skal du slutte å snakke mer om produktets mange andre fordeler. Nå skal du få kunden til å fatte en beslutning. Du skal hjelpe kunden å velge. Dette kan du for eksempel gjøre på en av de fire følgende måtene (eller ved en kombinasjon av disse fire):

 

a: Oppsummerende:



Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.


Skrevet av: Regine Gausemel
Dato: 07.09.2012
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: