Ulike atferdsstiler ønsker ulike former for service. De som har like trekk til deg ønsker den samme service som du selv vil ha - men hva med de andre?
-
Noen vil ha rask service - lite prat, kun viktige detaljer. Pris er underordnet, merkevarer er bra.
-
Noen vil prate, og føle at du liker dem. Smil og gode blikk hjelper. Mote er spennende..
-
Noen vil du skal prate, og fjerne deres usikkerhet. Garantier gir trygghet, tilbud er flott.
-
Noen vil ha fakta, ikke smil og fjollerier. Dannelse og saklighet. Kvalitet er viktig.
Med kunnskaper om DISK-modellen kan man bla. a. tilpasse
-
service på salgssteder
-
salgs materiell
-
tilbudsbrev
-
eksponering av produkter
-
utforming av lokaler
Nøyaktig hvilke form for service vi skal gi til hvem bør bestemmes sammen av dem som skal gi yte den.
Ved hjelp av DISK får medarbeidere et "språk" for kundestiler og atferd, slik at de sammen kan utvikle forholdet til de ulike kundegruppene. De setter egne mål og legger planer. Slik blir de innvolvert og får mer kontroll over utviklingen.