UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Kurs: Innføring av Fokus samtale (Resultat Oppfølging) Tilbake

Å lede medarbeidere handler mye om å bestemme hvilket fokus som skal fastholdes - hva som skal prioriteres. Da er målsetning og resultatoppfølging vesentlige verktøy. Medarbeiderne må få styringssignaler slik at de holder rett fokus. Hos oss lærer du tre nivåer for formell kommunikasjon om dette: Årlige medarbeidersamtaler, månedlige RO(resultat oppfølging)samtaler, og daglige tilbakemeldinger med ris og ros.

Kurs: Innførig av Fokus-samtale(målstyring og resultat oppfølging)

"Mål for å få fokus. Fokuser for å få utvikling"
-
Nicolay Leganger

Kurset passer for alle ledere med personal eller resultatansvar.  Det handler om hvordan vi  kommuniserer om resultatene på avtalte fokusområder, og korrigerer eller gir fart til utviklingen.

Kurset er en modul i selvledelse og superledelse serien.

Tema:

  • Kommunikasjon og samtalebalanse.
  • Behovet for oppmerksomhet.
  • Hva er avtalte mål?
  • Valg av fokusområder.
  • Dette er spesielt viktig før og under den første samtalen.
  • Pedagogikk i praksis.
  • Hvilket innhold har samtalen
  • Hvordan innfører vi samtralen i avdelingen
  • Hvor lang tid bruker vi på samtalen?
  • Hvordan bruker vi rommet under samtalen?
  • Hvem bør være tilstede under samtalen?
  • Hvordan skal leder og medarbeider forberede seg på samtalen?
  • Hvilke oppgaver har leder etter samtalen?

 


Skrevet av: Øystein Hauglie
Dato: 27.02.2015
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: