UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
Servicekurs gir deg bedre salg, fordi selgerne får frigitt tid. Tilbake

Servicekurs har tre fordeler for salgsorganisasjoner: Selgerne må bruke mindre tid på kundepleie. Servicekurs fører til bedre intern service og samarbeid - og kundene blir mer tilfreds!
Det er ikke sikkert det er den "dårlige" selgeren som er problemet ditt. Det kan være all tiden han bruker på brannslukking, fordi serviceappartet gjør kunden misfornøyd. Les hvordan du endrer dette med servicekurs og en utviklingsprosess!

bedre service gir økt salg

Den norske eliteselger undersøkelsen viste helt klart at de ypperste selgerne har en organisasjon rundt seg der alle er trimmet i kundebehandling.  Dette øker kundetilfredsheten og mulighetene for gjennsalg, samt at kundene oftere anbefaler produktet til andre.   ###

 

Men viktig er det også at selgerne ikke må bruke tid til brannslukking hos misfornøyde kunder. Gjennomsnittsselgerne brukte opp til 40% av tiden til dette.  Dette er en av grunnene til av jeg noen ganger anbefaler å gjennomføre en kvalitets-profil. Denne undersøkelsen vil avdekke holdningsnivået til service blant alle medarbeidere. 

 

Det er ikke sikkert det er salgstrening som trengs -  selv om selgerne sliter!  I USA regner man med at 5% av kundene slutter å handle p.g.a. dårlig service. 



Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.


Skrevet av: Øystein Hauglie
Dato: 27.02.2015
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: