bedre service gir økt salg
Den norske eliteselger undersøkelsen viste helt klart at de ypperste selgerne har en organisasjon rundt seg der alle er trimmet i kundebehandling.  Dette øker kundetilfredsheten og mulighetene for gjennsalg, samt at kundene oftere anbefaler produktet til andre.   ### 
  
Men viktig er det også at selgerne ikke må bruke tid til brannslukking hos misfornøyde kunder. Gjennomsnittsselgerne brukte opp til 40% av tiden til dette.  Dette er en av grunnene til av jeg noen ganger anbefaler å gjennomføre en kvalitets-profil. Denne undersøkelsen vil avdekke holdningsnivået til service blant alle medarbeidere.   
  
Det er ikke sikkert det er salgstrening som trengs -  selv om selgerne sliter!  I USA regner man med at 5% av kundene slutter å handle p.g.a. dårlig service. 
 
 
  Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.
  
                                     
									
									
                                  |