UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
5 strategier for mersalg som vil øke din omsetning Tilbake

Mersalg er strategier for å stabilisere kundemassen. Få nye kunder og selg mer til hver kunde. Denne artikkelen gir deg rask oversikt, slik at du kan sette i gang tiltak som sikrer deg videre vekst.

5 strategier for mersalg

Foto av Nicolay Leganger som kursleder for BKKAlle ønsker mersalg - men bruker de den mersalgs-strategiene som er best for dem?

Les om hva mersalg er, og om utvikling av mersalg og strategier for mersalg.

Bildet: Nicolay Leganger underviser i mersalg - her service.

Dette er de 5 strategiene som beskrives nærmere i artikkelen

  1. Hold på kundene.
    • Du mister 5-15% av kundene dine pga ?feil? service. Styrk din seervice, og sørg for å gi kundene en god grunn til å komme tilbake. 
  2. Få kunedene INN i lokalet.
    1. Sørg for at de som er i nærheten får lyst til å komme inn.
  3. Få hver kunde til å øke omsetningen.
    • Bruk ?tause selgere?, brosjyrer, vareeksponering og løsningsfokuserte samtaler.
  4. Få kundene til å rekruttere nye kunder.
    • Belønn kunder som skaffer nye kunder.
    • Gi dem verktøy (brosjyrer, visittkort, produktrelaterte aktiviteter, selg/gi dem ting som gir dem anledning til å snakke om sin opplevelse.
  5. Motiver deg selv og medarbeiderne.
    • Vær smalt fokusert, gjør det letteste først, mål resultatene og feir fremskritt. Belønn det du vil ha mer av!

.



Du må være registrert som gjest for å kunne lese hele artikkelen.


Skrevet av: Øystein Hauglie
Dato: 27.02.2015
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: