5 strategier for mersalg
Alle ønsker mersalg - men bruker de den mersalgs-strategiene som er best for dem?
Les om hva mersalg er, og om utvikling av mersalg og strategier for mersalg.
Bildet: Nicolay Leganger underviser i mersalg - her service.
Dette er de 5 strategiene som beskrives nærmere i artikkelen
- Hold på kundene.
- Du mister 5-15% av kundene dine pga ?feil? service. Styrk din seervice, og sørg for å gi kundene en god grunn til å komme tilbake.
- Få kunedene INN i lokalet.
- Sørg for at de som er i nærheten får lyst til å komme inn.
- Få hver kunde til å øke omsetningen.
- Bruk ?tause selgere?, brosjyrer, vareeksponering og løsningsfokuserte samtaler.
- Få kundene til å rekruttere nye kunder.
- Belønn kunder som skaffer nye kunder.
- Gi dem verktøy (brosjyrer, visittkort, produktrelaterte aktiviteter, selg/gi dem ting som gir dem anledning til å snakke om sin opplevelse.
- Motiver deg selv og medarbeiderne.
- Vær smalt fokusert, gjør det letteste først, mål resultatene og feir fremskritt. Belønn det du vil ha mer av!
.
Du må være registrert som gjest for å kunne lese hele artikkelen.