Problemet med utvikling av service er at det koster tid, krefter og kapital. Muligheten er økt kundelojalitet, mer effektive medarbeider og økt omsetning.
Utfordringen er å utvikle medarbeidere, ledere, produkter og tjenester. På hvert av disse områdene kan alle utvikle kompetansen og bli dyktigere.
Det viktigste utgangspunktet for vellykket serviceutvikling er likevel kontakten med kunden - selve kommunikasjonen. Vi tenker da ikke på salgskommunikasjonen - men læresituasjonen. Hva kan kunden lære oss om hvordan vi kan forbedre våre tjenester? Hvordan kan vi få kunden til å gi oss den informasjonen vi trenger - og hvordan sikrer vi at vi oppfatter og implementerer dette på en slik måte at bedriften tjener på det? I en kontinuerlig prosess?
Hovedtrekkene i serviceutvikling er slik:
Les videre og se et eksempel på hvordan en prosess for serviceutvikling kan se ut.
Du må være registrert som abonnent for å lese videre. Vennligst registrer deg nå, så får du automatisk tilgang. |
Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.