5 strategier for mersalg
Mersalg er en av hovedstrategiene for de fleste bedrifter.
Men ikke alle bruker de mersalgs-strategiene som kan føre til måloppnåelse.
e-management.no har gjennom 20 år spesialisert seg på det som skjer i det avgjørende møte med kunden.
Bildet: Nicolay Leganger underviser i mersalg - her service.
Mersalg oppnår du ved å
- gi medarbeiderne faglig utvikling om det de selger og salgsprosessen
- motivere dem og deg selv til mersalg
- strukturere salgs og serviceprosessen ut fra kundens behov og opplevelse
- benytte de muligheter kundens sanser gir deg for merkevarebygging
- benytte de muligheter kundens situasjon og behov i øyeblikket gir deg (sliten, sulten, etc.)
- ivareta de konkurransefortrinn du har i nærmarkedet
- eliminere tap av kunder - og arbeide kreativt for å få inn nye.
- aktivere kundenes nettverk.
Dette er de 5 strategiene som beskrives nærmere i artikkelen
1. Stopp lekkasjen. Ta vare på kunden.
2. Få inn nye kunder
3. Få hver kunde til å kjøpe flere artikler
4. Få kunden til å ta med nye kunder
5. Motiver deg selv og medarbeiderne
.
Du må være registrert som gjest for å kunne lese hele artikkelen.