UTVIKLE:  SERVICE  LEDELSE  PERSON  DISK-TEST  KURS  OM OSS  e-KURS  FAQ 
Referanser Bli vår kunde SØK
 
5 VEIER TIL MERSALG Tilbake

Mersalg er strategier for å stabilisere kundemassen. Få nye kunder og selg mer til hver kunde. Denne artikkelen gir deg rask oversikt, slik at du kan sette i gang tiltak som sikrer deg videre vekst.

5 strategier for mersalg

Foto av Nicolay Leganger som kursleder for BKKMersalg er en av hovedstrategiene for de fleste bedrifter. 

Men ikke alle bruker de mersalgs-strategiene som kan føre til måloppnåelse.

e-management.no har gjennom 20 år spesialisert seg på det som skjer i det avgjørende møte med kunden.

Bildet: Nicolay Leganger underviser i mersalg - her service.

Mersalg oppnår du ved å

  • gi medarbeiderne faglig utvikling om det de selger og salgsprosessen
  • motivere dem og deg selv til mersalg
  • strukturere salgs og serviceprosessen ut fra kundens behov og opplevelse
  • benytte de muligheter kundens sanser gir deg for merkevarebygging
  • benytte de muligheter kundens situasjon og behov i øyeblikket gir deg (sliten, sulten, etc.)
  • ivareta de konkurransefortrinn du har i nærmarkedet
  • eliminere tap av kunder - og arbeide kreativt for å få inn nye. 
  • aktivere kundenes nettverk.

Dette er de 5 strategiene som beskrives nærmere i artikkelen

1. Stopp lekkasjen. Ta vare på kunden.
2. Få inn nye kunder
3. Få hver kunde til å kjøpe flere artikler
4. Få kunden til å ta med nye kunder
5. Motiver deg selv og medarbeiderne

.



Du må være registrert som gjest for å kunne lese hele artikkelen.


Skrevet av: Nicolay Leganger
Dato: 19.12.2014
    Skriv ut

 Tips en venn

Avsenders e-post:
 
Mottakers e-post: