SERVICEMÅL FOR BEDRIFTEN:
Servicemål handler ikke hvordan vi skal gjøre det ?men hva kunden skal oppleve for å gode følelser.
- I møte med kundebehandleren
- I lokalet og i kjøpsprosessen
- Medarbeidere i mellom: Hvordan skal de oppleve hverandre?
Servicemålene under er
Her finner du eksempler på flere servicemål, blant annet fra offentlig forvaltning.
Etter hvert av dem skal du kunne svare på: Hva skal kunden oppleve? Når du leser dise eksemplene vil du se klarere for deg hvilke mål dere bør formulere for kundebehandlingen.
Du må være registrert som abonnent for å lese videre. Vennligst registrer deg nå, så får du automatisk tilgang. |
###
I SKRANKEN OG PÅ KONTORET
· Hold orden
· Hils på kunden
· Tilby hjelp, gi alltid en nyttig opplysning
· Noen skal alltid være tilgjengelig
· Finn ut hva kunden trenger
· Kjenn produktene
· Avgjør reklamasjoner/bytting hurtig
Du må være registrert som abonnent for å kunne lese hele artikkelen.
|