Artikler om Analyser

  Bli Abonnent - Full tilgang fra kr. 49,- pr mnd Free
Når du blir abonnent får du tilgang til alle artiklene her. Les her om dine betingelser, og hvordan du går frem.

...read more
  Analyser og testverktøy (Freefor guest)
Prøv våre tester selv! Effektiv Kompetanse har ferdige analyser for å kartlegge startnivå og utvikling av resultat. Dette er noen av dem:

...read more
  Bli Gjest - delta gratis! Free
Som gjest har du mange fordeler. Vi trekker frem uike tema fra e-læring og artikler som du kan lese gratis en periode. Du får nyhetsbrev når det skjer endringer.

...read more
  Ta en Discus personlighetsprofil analyse her (Freefor guest)
Discus er et databasert verktøy for adferdsanalyser som anvendes til utvikling av medarbeidere, team og ledere. Verktøyet retter fokus på menneskers forskjelligheter, atferd og motivasjonsfaktorer. Ta en analyse her!

...read more
  Kvalitets-profilen: Analyse som måler holdninger og betingelser for kundeservice og samarbeide. (Freefor guest)
Kvalitetsprofilen er en analyse som avdekker holdninger og betingelser for god kundebehandling. Kvalitetsprofilen er en analyse av deltagernes følelser og kunnskaper om tema knyttet til samarbeid og kundebehandling. Analysen indikerer dermed medarbeidernes holdninger. En Kvalitets-profil vil gi ledelse nyttig informasjon til strategiske vurderinger.

...read more
  Ta DISK-18 typer analysen her ("Den store " DISK-testen) (Freefor subscribers)
Nå kan du være blant de første som tester ut prototypen av DISK-18typer analysen. Systemet fungerer godt, men grensesnitt og layout er fortsatt i utvikling. Analysen er derfor gratis for våre abonnenter en tid fremover.

...read more
  Lederutvikling med DISK®-modellen Free
I lederutvikling blir DISK®-MODELLEN brukt til å bevisstgjøre og utvikle ledere gjennom å øke deres sosiale og relasjonelle ferdigheter. Dette gjøres ved å legge forståelse om egen og andres atferds inn som en viktig del av opplæringen.
Målsettingen er å gjøre lederne i stand til å skape bedre resultater gjennom å få egne medarbeidere til å trives og lykkes. Jo mer motiverte medarbeiderne er, desto mer effektive, produktive og delaktige blir de og desto bedre og raskere oppnår vi de resultater vi ønsker.

...read more
  Bestill analyser av personlighet og selgerstil Free
Her er siden der du kan bestille personlighetsanlayser.

...read more
  Forundersøkelser av servicenivået og holdninger til kundebehandling Free
Før vi starter en prosess for utvikling av service, samahandling og salg,vil vi gjerne undersøke hvordan situasjonen faktisk er. Da kan vi foreslå tiltak med større treffsikkerhet, og måle en utvikling etterhvert. Her er de undersøkelsene vi bruker mest:

...read more
  Kurs i salg og kundebehandling med DISK®-MODELLEN Free
Mange bedrifter er gode på produkt og løsning, men har ikke selgere som er dyktige på å tilpasse seg kunden og bygge gode personlige relasjoner.
Målsettingen er å oppnå en god relasjon til ALLE kunder, også med de kunder som er veldig forskjellig fra en selv.

...read more
  Bruk av analyser og tester i organisasjonspsykologien - testmetoder. (Freefor subscribers)
Tester inntar en viktig plass i psykologien når det gjelder å undersøke blant annet evner, personlighet, interesser, holdninger osv. Med andre ord målinger av individuelle forskjeller m.h.t. ulike egenskaper. Hvilke viktige begreper er det nyttig å vite om, og hvordan arbeides det vitenskapelig med tester?

...read more
  Kundetilfredshet og utvikling av service: Free
Du må undersøke kundetilfredshet og medarbeidernes evne til å gi den ønskede service.

...read more
  Analyser din egen DISK-stil - og nå dine mål med andre! Free
Skal du alltid være mot andre slik du ønsker de skal være mot deg? Blir alle motivert av det samme som deg? Denne artikkelen leder deg til en rask analyse der du får svar på hvilke DISK stil(er) du benytter mest. Deretter kan du skaffe deg informasjon om hvordan ulike typer tenker, motiveres og handler. Dine muligheter til å forstå mennesker og lykkes i å nå mål sammen med dem vil bli mye bedre. Vi anbefaler deg på det varmeste å ta DISK-analysen for å lære mer om deg selv og andre. Du har ingenting å frykte - men mye å glede deg til!

...read more
  De psykologiske teoriene bak DISK-modellen (Freefor subscribers)
Det er mange mekanismer i menneskets psyke, og mange måter å forklare det på. I denne artikkelen kan du lære litt mer om disse sammenhengene.

...read more
  Faktorer som påvirker hvilken DISK-stil vi bruker (Freefor subscribers)
Hva er det som bestemmer hvilken stil vi bruker? Hva betyr medføtte egenskaper og erfaringer etter vi ble født? Her er en kortfattet oversikt.

...read more
  Utvikling av organisasjonskultur (Freefor subscribers)
Kulturen er bedriftens særegne måte å oppfatte ting på, vurdere ting på og gjøre ting på. Den er et mentalt fellesskap som det ikke settes spørsmålstegn ved.

En ny strategi vil som oftest kreve en ny kultur. For å få ledere og medarbeidere til å prioritere annerledes, må vi fornye det mentale fellesskap. Gammelt tankegods må erstattes med nye sannheter. Vi må innføre en ny felles logikk. Dette skjer ved gode prosesser for samarbeide, serviceutvikling og kundebehandling.
Hva er kultur, og hvordan går man frem for å endre den?

...read more
  Historikk om DISK-modellen og type-tenking (Freefor subscribers)
DISK er en forklaringsmodell for hvordan vi kan dele inn ulike typer atferd.Dette har menneskeheten syslet med i lange tider. Horoskoper, Kinesisk astrologi, Hippokrates, ja selv i Bibelen finner vi slike oppskrifter. Til forskjell fra disse bygger ikke DISK-modellen på stjernetegn og filosofiske antagelser, men på nøye vitenskapelig forskning. I denne artikkelen kan du lese om den historiske bakgrunnen for denne tenke-måten, og forskningen bak DISK-modellen.

...read more
  Spør Kundene! (Freefor guest)
I denne artikkelen viser vi noen eksempler på spørsmål du kan stille i en kundeundersøkelse om service.

...read more


  Tlf: 88005525. E-post: red@e-management.no
Informasjon